PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

JERAYAWARA TAKLIMAT PENJUALAN KANTIN SEKOLAH

3:16 AM Edit This


Khamis : 06 hb Mei 2010M / 20 Jamadilawal 1431H

Dengan tema "BERSAMA KE ARAH WARGA SIHAT MENUJU KEREDHAAN ALLAH", Sekolah Ugama PAP Amal Ummi Kalthum Al Islam hari ini menerima kunjungan daripada Bahagian Permakanan Masyarakat Kementerian Kesihatan sempena Jerayawara berkaitan penjualan makanan dan minuman kantin-kantin persekolahan ugama yang diungkayahkan oleh jabatan tersebut.

Taklimat ini disampaikan oleh Dyg Suariani binti Haji Tamin yang memberikan penerangan tentang makanan seimbang dan keperluannya serta tentang kebersihan dan kesihatan serta penjualan makanan di dalam kantin sekolah.

Majlis pada hari ini dimulakan dengan bacaan ayat suci al Quran oleh Dk Nur Aqilah binti Pg Hj Ayub. Pada akhir sesi penyampaian cenderamata disampaikan oleh guru besar Cikgu Hjh Noorsiah binti Hj Mohd Noor.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box