PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

KEM MOTIVASI : MERENTAS SEMANGAT JITU

4:11 AM Edit This





Ahad : 18 hb Julai 2010M / 5 Syabaan 1431H.

Pelajar-pelajar Darjah VI (sesi pagi) SU PAPAUKAI Mulaut yang akan menduduki peperiksaan Sijil Sekolah-Sekolah Rendah Ugama Dh VI pada tahun ini iaitu seramai 130 pelajar telah mengikuti Program Kem Motivasi - Merentas Semangat Jitu - di Taman Rekereasi Hutan Simpan Berakas. Kem Motivasi ini adalah merupakan salah satu program yang di rancang oleh pihak sekolah dalam program untuk mempertingkatkan akademik pelajar.

Objektif program ini adalah untuk :
1. Memotivasikan diri pelajar untuk berjaya dalam pelajar.
2. Menggerakan murid-murid ke arah membuat persediaan diri secara mental dan spriticual menghadapi perjuangan belajar dan peperiksaan.
3. Membina keyakinan murid dalam usaha mencapai sesuatu kejayaan.
4. Mengenal potensi diri melalui aktiviti yang disertai.

Pelbagai aktiviti telah dijalankan dalam kem motivasi ini yang menjurus kepada pengukuhan semangat dan membentuk sikap positif pelajar sama ada pada mental, fizikal, sprictual dan emosi mereka kearah kecemerlangan peperiksaan. Disamping itu juga diadakan program menangani masalah seperti masalah stress, membina ketenangan dan menjauhi kemurungan.

Fasilitator program ini adalah Cikgu Emran bin Hj Abd Rani - caunselor Jabatan Pengajian Islam KHEU dan dibantu oleh guru-guru sekolah ini.

Di dalam ucapannya guru besar sekolah Cikgu Hjh Noorsiah HM Noor menyatakan pentingkan pelajar-pelajar itu mempunyai persiapan dan kekuatan bukan sahaja fizikal dan mental tetapi juga kekuatan emosi dan spritcual dalam menghadapi peperiksaan. Kejayaan bukanlah sesuatu yang mudah diraih tanpa usaha dan doa cemerlang.

Diucapkan terima kasih pada guru-guru yang terlibat.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box