PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

MAJLIS KHATAM AL QURAN MURID DH VI 1431H / 2010M

8:28 AM Edit This
Rabu 07 hb Julai 2010M / 24 Rejab 1431H

Seramai 161 orang pelajar Darjah VI sesi pagi dan petang ,PAP Amal Umi Kalthum Al Islam Mulaut telah diraikan di dalam Majlis Khatam Al Quraan Murid-Murid Darjah VI setelah menamatkan bacaan 30 Juzuk Al Quraan disepanjang persekolahan mereka. Majlis yang diserikan oleh Ustazah Siti Mariam binti Awg Daud, Pemangku Penolong Pengarah Jabatan Pengajian Islam selaku tetamu kehormat itu dihadiri lebih 700 orang tetamu kalangan jemputan dari keluarga Jabatan Pengajian Islam, ibubapa, penduduk kampong serta warga sekolah.

Majlis dimulai dengan perarakan masuk pelajar yang dikhatam, seterusnya bacaan Fatihah diketuai oleh tetamu kehormat, bacaan surah, doa khatam, tahtim dan zikir marhaban. Majlis juga diserikan lagi dengan merinjis minyak wangi kepada pelajar-pelajar yang terlibat. Majlis diakhiri dengan bacaan doa.

Sekalung budi ucapan terima kasih kepada tetamu kehormat majlis.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box