PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

MAJLIS KHATAM AL QURAN SEMPENA RAMADHAN, PENYAMPAIAN DERMA ANAK YATIM DAN PENYAMPAIAN SIJIL KEM MOTIVASI SEMPENA NUZUL QURAN 1431H/2010M.

7:15 AM Edit This





Selasa 31 hb Ogos 2010M / Ramadhan 1431H.

Sempena sambutan Nuzul Al Quran 1431H/2010M SU PAP Amal Umi Kalthum Al Islam (sesi pagi) telah mengadakan 3 majlis dalam satu upacara iaitu Majlis Khatam Quran murid-murid sempena bulan Ramadhan, Penyampaian Derma Anak Yatim dan diselajurkan dengan penyampaian sijil bagi murid-murid Darjah VI yang telah mengikuti kem motivasi pada bulan Julai yang lalu.

Majlis ini diadakan bagi pelajar-pelajar yang mana ianya mengambil tempat di Masjid Sultan Syarif Ali Sengkurong. Adapun tetamu pada hari tersebut ialah Guru Besar sekolah ini iaitu Cikgu Hajah Noorsiah binti Haji Mohamad Noor.

Majlis dimulakan dengan bacaan surah Fatihah oleh tetamu khas dan diikuti oleh bacaan kesemua pelajar yang hadir iaitu pelajar Darjah IV, V dan VI. Bacaan doa khatam dibacakan oleh pelajar Darjah VI.

Seterusnya majlis penyampaian derma kepada 8 orang pelajar yang merupakan anak yatim sekolah ini disampaikan oleh tetamu khas majlis. Dengan pemberian sumbangan derma ini diharap akan dapat membantu meringankan bebanan anak yatim bagi perbelanjaan di hari raya akan datang.

Majlis juga diselajurkan dengan penyampaian sijil kem motivasi kepada lebih 100 orang pelajar yang mengikutinya pada bulan yang lalu.

Majlis juga diselajurkan dengan penyerahan derma kilat kepada Guru Besar atas pemergian ibu beliau. Majlis disampaikan oleh Guru Kanan Pentadbiran sekolah Cikgu Hjh Hazizah binti Hj Abd Hamid.

Majlis di akhiri dengan bacaan doa selamat oleh Cikgu Azman bin Hj Othman.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box