PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

MAJLIS KHATAM QURAN GURU-GURU DAN PENYAMPAIAN DERMA ANAK YATIM BAGI SESI PETANG

12:59 AM Edit This




Rabu : 01 hb September 2010M / 21 Ramadhan 1431H.

Majlis Khatam Quran bagi guru-guru SU PAP AUKAI Mulaut (sesi petang) telah diadakan hari ini bagi sama-sama menyemarakan bulan Ramadhan yang mulia ini dan bersempena dengan sambutan Nuzul Quran bagi tahun 1431H. Pengkhataman ini adalah berikutan dengan selesainya bacaan Quran sebanyak 30 juz bacaan guru-guru disepanjang persekolahan bulan Ramadhan ini.

Majlis juga diselajurkan dengan penyampaian derma kepada anak-anak yatim sekolah ini bagi sesi petang. Seramai 11 orang pelajar disenaraikan bagi menerima derma tersebut. Majlis penyampaian derma di sampaikan oleh Guru Besar sekolah ini iaitu Cikgu Hjh Noorsiah binti Haji Mohd Noor.

Seterusnya penyampaian sumbangan derma guru-guru dan pelajar-pelajar (sesi petang) atas pemergian ibu guru besar juga disampaikan. Majlis disempurnakan oleh Cikgu Hjh Mariam bin Hj Bungsu, guru kanan pentadbiran sekolah.

Majlis diakhiri dengan bacaan doa selamat oleh Cikgu Mohd Armawi.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box