PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

SAMBUTAN HARI KEBANGSAAN SEKOLAH

7:23 AM Edit This

Intipati Ucapan Guru Besar Sempena Hari Kebangsaan
SU PAPAUKAI Mulaut.

Beliau menyentuh berkenaan betapa kita perlu bersyukur ke hadrat Allah SWT atas merdekanya Brunei Darussalam tanpa titisan darah. Beliau juga menyentuh berkenaan maksud kemerdekaan itu bukan sahaja bebas daripada jajahan dan kuasa pemerintahan dan fizikal sahaja tetapi maksud kemerdekaan itu juga meliputi tidak dijajah jiwa dan minda rakyat sekalian sama ada dari sudut pemikiran dan budaya-budaya mengikut budaya asing.

Untuk mengekalkan kemerdekaan maka pelajar-pelajar perlu bersedia menangkis para penjajah di era sekarang yang lebih berorintasikan kepada penjejahan jiwa dan minda. CARA nya ? Dengan mempersiapkan diri dengan ILMU. Pelajar eset negara.. yang akan menganti pada masa akan datang. Hanya dengan ilmu sahaja jenerasi muda mampu mempertahan kemerdekaan negara tercinta kita ini ..... NEGARA BRUNEI DARUSSALAM ....

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box