PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

SAMBUTAN MAULUDUL RASUL

7:07 AM Edit This

Sabtu : 27 hb Februari 2010M / 13 Rabiulawal 1431H

Sambutan Mauludul Rasul 12 Rabiulawal telah diadakan dengan perarakan peringkat negara mengelilingi Bandar Seri Begawan yang berpusat di Taman Omar Ali Saifuddin di ibu negara. Seramai 150 orang pelajar lelaki SU PAP Amal Umi Kalthum Al Islam telah mengikuti perarakkan tersebut dengan diketuai oleh Cikgu Fauzi bin Hj Zaini dan guru-guru lelaki sekolah ini.

Perarakkan ini adalah satu gambaran perpaduan umat Islam di dalam semangat mencintai Rasulullah SAW dan sebagai pembentukan jiwa umat Islam tentang pengorbanan dan perjuangan Rasulullah SAW menyebarkan ugama Islam kepada manusia. Perarakan ini dikepalai oleh Kebawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Haji Hassanal Bolkiah Sultan dan Yang Dipertuan Negara Brunei Darussalam.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box