PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

SAMBUTAN MAULUDUL RASUL (SESI PAGI)

6:00 AM Edit This


o4 hb March 2010M / 18 Rabiulawal 1431H : Hari Khamis.

PERARAKAN MAULUD DAN PERADUAN KHAT JAWI SELAWAT RASULULLAH.

Bagi menyemarakan sambutan Mauludul Rasul tahun 1431H ini, pihak sekolah telah mengadakan perarakan maulud besar-besaran iaitu daripada kawasan sekolah ke kawasan kedai Kampung Mulaut dan seterusnya kembali ke sekolah. Perarakan ini diketuai dan dikepalai oleh Guru Besar sekolah Cikgu Hjh Noorsiah binti Haji Mohamad Noor dan Penolong Guru Besar Cikgu Hjh Limah binti Haji Bakar. Disepanjang perjalanan ini laungan selawat kepada Rasulullah SAW diucapkan oleh kesemua warga sekolah yang seramai 638 orang pelajar bersama 26 orang guru sekolah ini.
Selepas perarakan pula diadakan peraduan menulis khat jawi yang diketegorikan kepada 7 peringkat iaitu daripada Darjah Pra hingga Darjah VI dengan tulisan yang bertemakan SELAWAT RASULLULLAH SAW. Majlis berakhir jam 10 pagi.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box