PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

KEMPEN ANTI ROKOK - TEMBAKAU

6:09 AM Edit This
Khamis : 08 hb April 2010 / 23 Rabiulakhir 1432H

Bersempena dengan Majlis Pelancaran Kempen Anti Rokok dan Tembakau yang dirasmikan kelmarin Rabu 22 Rabiulakhir 1431H / 07 April 2010M, pihak sekolah telah mengambil inisiatif bagi menyahut kempen tersebut dengan memberikan penerangan kepada pelajar-pelajar sekolah ini tentang hukum pengharaman merokok, keburukan dan bahaya menghisap rokok.

Penerangan ini dilakukan oleh guru disiplin sekolah iaitu Cikgu Ak Haji Shahminan bin Pg Hj Besar. Di dalam penerangan beliau menyentuh berkaitan dengan kesalahan disiplin jika pelajar-pelajar didapati merokok di dalam kawasan sekolah. Mengapa dan kenapa pengharaman rokok difatwakan oleh kerajaan. Beliau juga menyentuh tentang bahaya dan kesan yang buruk daripada tabiat merokok.

Majlis juga diselajurkan dengan dengan pemberian nasihat oleh guru besar Cikgu Hjh Noorsiah Hj Mohd Noor kepada pelajar-pelajar Darjah VI yang akan menduduki peperiksaan PSSRU Dh VI pada bulan November nanti.

Majlis diakhiri dengan bacaan Surah Yassin berama-ramai yang diketuai oleh Cikgu Massuni bin Haji Jumat.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box