PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

PERHIMPUNAN MOTIVASI DAN NASIHAT

3:45 AM Edit This


Khamis : 22 hb April 2010M / 07 Jamadilawal 1431H

Sekolah Ugama PAP Amal Ummi Kalthum Al Islam sesi petang mengadakan perhimpunan hari ini bagi sesi motivasi dan nasihat yang disampaikan oleh guru besar Cikgu Hjh Noorsiah binti Haji Mohamad Noor. Perhimpunan ini yang diadakan sebulan sekali ini adalah sebagai laluan untuk memberikan nasihat dan motivasi kepada pelajar terutama yang berkaitan dengan disiplin sekolah dan pembelajaran pelajar-pelajar.

Perkara-perkara yang disentuh guru besar di dalam ucapan beliau ialah :
  1. Peperiksaan lisan dan bertulis yg akan diadakan pada bulan Mei dan keperluan persediaan mental dan fizikal pelajar menghadapinya.
  2. Hukum mewarna rambut serta akibat daripadanya.
  3. Kepentingan mematuhi disiplin sekolah : Sebab dan akibat melangarnya seperti merokok dan bergaduh.
  4. Kepentingan menjaga kehadiran sekolah .
Di dalam perhimpunan ini juga diselajurkan dengan majlis penyampaian sijil penyertaan kepada peserta-peserta yang mengikuti peraduan kuiz yang dikelolakan oleh Badan Akademik, Jawatankuasa Pemimpin Sekolah-Sekolah Ugama Brunei III yang diadakan di Sekolah Ugama Beribu yang lalu. Penyampaian sijil di sampaikan oleh Guru Kanan Pentadbiran Sekolah Cikgu Hajah Mariam binti Hj Bungsu.

Majlis diakhiri dengan pemeriksaan disiplin iaitu disudut pakaian dan kesempurnaan kekemasan rambut dan fizikal murid.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box