PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

KURSUS HAJI TAHUN 1431H / 2010M

4:12 AM Edit This



Ahad 06 hb Jun 2010M / 23 Jamadilakhir 2010H.

Kursus haji bagi bakal-bakal haji yang akan menunaikan haji tahun 1431H telah diadakan bermula hari ini 06/06/2010M yang mana SU PAP Amal Umi Kalthum Al Islam Mulaut telah menjadi pusat tempat kursus haji bagi kawasan Mukim Sengkurong, Kilanas dan Jerudong. Lebih dari 14 buah bilik darjah digunakan dengan keramai peserta krusus melebihi 400 orang peserta kursus. Kursus ini akan berlansung di sepanjang bulan Jun, Julai dan Ogos, setiap hari Ahad dari jam 8.00 pagi hingga 10.00 pagi.

Tenaga pengajar / pengkursus adalah terdiri daripada pegawai-pegawai Kementerian Hal Ehwal Ugama Negara Brunei Darussalam.

Dengan adanya kursus ini dapatlah memberikan pendedahan ilmu kepada bakal-bakal haji bagi memastikan mereka dapat melaksanakan ibadat haji dengan sempurna dan mengikut syarat-syarat yang dikehendaki dalam peribadatan Islam.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box