PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

PROGRAM PEMERIKSAAN KESIHATAN MENYELUROH

9:50 PM Edit This

Khamis : 10 hb June 2010M / 27 Jamadilakhir 1431H.

Seramai 12 orang warga SU PAPAUKAI Mulaut hari ini telah menghadiri Program Pemeriksaan Kesihatan menyeluroh dan Promosi Kesihatan bagi Kementerian Hal Ehwal Ugama NBD. Pemeriksaan tersebut diadakan di Pusat Promosi Kesihatan di Jalan Commenwealth di Jalan Kebangsaan.


Pemeriksaan ini meliputi pemeriksaan keseluruhan di mana guru-guru sekolah ini telah membuat pemeriksaan dan ujian pertanyaan tentang kesihatan diri dan keluarga, penerangan kesihatan, mengambil darah, tekanan darah dan nadi, pemeriksaan berat badan, sukatan badan untuk melihat BMI badan, pemeriksaan gigi dan mata.
Dengan adanya pemeriksaan ini dapatlah memberikan impak positif kepada warga sekolah dan dapat memberikan penjelasan kepada warga sekolah ini tentang kesihatan mereka dan pentingnya menjaga kesihatan dan permakanan serta melakukan senaman bagi menjamin kesihatan yang unggul.

Pemeriksaan akan disambung pada hari Sabtu bagi 12 orang lagi tenaga / warga sekolah ini.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box