PROFILE SEKOLAH UGAMA PAP AMAL UMMI KALTHUM AL ISLAM MULAUT

MUNFAAT ILMU PADA MANUSIA

Rasulullah SAW bersabda : " Sesiapa ingin berbahagia di dunia hendaklah dia berilmu, dan sesiapa yang ingin berbahagia di akhirat hendaklah ia juga berilmu, dan barangsiapa yang ingin berbahagia pada kedua-duanya iaitu di dunia dan juga di akhirat hendaklah ia juga berilmu"

SANTAPAN MINDA : "BE POSITIVE"

PERADUAN TAHLIL DAN DOA ARWAH : SU PAPAUKAI MULAUT SELAKU TUAN RUMAH

8:30 AM Edit This

Sabtu : 26 June 2010M / 13 Rejab 1431H

Sekolah Ugama PAP Amal Umi Kalthum Al Islam hari ini selaku tuan rumah mengendalikan peraduan Bacaan Tahlil dan Doa Arwah (kategori lelaki) bagi Sekolah-Sekolah Ugama Kawasan Brunei III. Peraduan tahlil ini adalah merupakan salah satu aktiviti yang dikendalikan oleh Jabatan Pengajian Islam yang mempunyai hasrat untuk menyemai di dalam jiwa pelajar tentang bacaan dan cara bertahlil dengan baik dan sempurna di samping memupuk sikap bermasyarakat dan menampilkan diri dengan sikap yang baik sesama manusia Islam.

Peraduan hari ini adalah diadakan dengan dua sesi iaitu 9 pasukan bertanding di sisi pagi manakala 08 pasukan pula bertanding di sisi petang membawa jumlah 17 pasukan. Di sesi petang pertandingan diakhiri dengan majlis penyampaian hadiah kepada pemenang-pemenang dan sijil-sijil kepada peserta pasukan yang bertanding. Majlis penyampaikan hadiah di sampaikan oleh pegawai unit kegiatan dan ko kurikulum Pengiran Haji Ghani.

Sekolah Ugama PAPAUKAI Mulaut's Fan Box